آشنایی با مشاغل رسانه

نوشته شده توسط

سارا عیوضی

آشنایی با مشاغل رسانه

رسانه ها از هر نوعی که باشند از قدرت مند ترین و نفوذ بخش ترین موارد بر روی افراد هر جامعه ای هستند.

استخدام فیلمبردار

برای مشاهده تمام آگهی های این بخش روی عکس زیر کلیک کنید.

استخدام فیلمبردار

به طوری که می توانیم بگوییم اگر رسانه هر کشوری ضعیف باشد آن کشور در تاثیر بر روی افراد و آگاهی سازی جامعه و در نهایت پیشرفت های جامعه ای مشکل پیدا می کند.فعالیت های رسانه ای به مرزهای یک کشور محدود نیست، بلکه در کشورهای دیگر هم تشکیلاتی دارد. رسانه به مفهوم انتقال دادن و یا تبادل است، اگر بخواهیم یک مفهوم کامل و جامع بگوییم رسانه وسیله ای است برای انتقال افکار،اطلاعات و نظرات. کلیه رسانه ها اعم از شنیداری،دیداری،نوشتاری یا اینترنتی برای هدفی می جنگند. شاغلان در رسانه در هر بخشی که فعالیت دارند باید دارای مهارت و تخصص لازم و کافی باشند. از مهم ترین اهداف شاغلان رسانه، آگاه سازی است اما این آگاه سازی باید درست و با برنامه باشد. شاغلان در رسانه هویت و شخصیت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند و در بسیاری از موارد تغییرات و دگرگونی ها در جامعه از سوی رسانه پدیدار شده است. همیشه افراد نوجوان و جوان هستند که سطح آینده جامعه را تعیین می کنند و این افراد از مخاطبان مهم رسانه ها هستند و شاغلان در رسانه باید بدانند که هویت و پویایی جامعه ی فردا به نحوه فعالیت امروز آنها هم بستگی دارد. رسانه قابلیت فراوان دیگری هم دارد که ما مهم ترین آن را بیان کردیم اما مواردی هم چون ایجاد انگیزه یادگیری و آگاه سازی،ارتباط یا بهتر بگوییم انتقال صدای افراد به گوش مسئول و بالاعکس، انتقال اطلاعات در زمینه های مختلف،صرفه جویی در مواردی مانند آموزش و تأثیر گذاری بر روی افکار و اذهان عمومی از دیگرتوانایی های رسانه ای هستند. از راهکارهای تقویت شاغلان که به اثرات بیشتر رسانه ای کمک می کند می توان به بحث آموزش و کارآمدی شاغلان در کلیه زمینه های فعالیتی در رسانه ها، برگزاری همایش ها و گردهمایی های تخصصی و علمی،تشکیل بانک های اطلاعاتی جامع و کامل را، ذکر کنیم. اما بحث مهم در مورد رسانه ها به خصوص رسانه های اینترنتی تأثیر نگرش و تحمیل ایده های منفی رسانه های بیگانه به افراد یک جامعه می باشد به طوری که از رسانه ها به عنوان سلاحی یاد می شود که در هنگام شلیک هیچ صدایی ندارد و پس از مدت ها حتی سال ها صدایش به گوش می رسد و شاید همه چیزهای یک جامعه را تحت تأثیر قرار داده و یا به نوعی تغییراتی به نفع اهداف خود به وجود آورد.اطلاع رسانی و سپر برای حفاظت در برابر تیر این سلاح بر عهده شاغلان رسانه ای داخلی است. مهم ترین چالش رسانه ها بحث بودجه است که به آنها اختصاص داده می شود به طور مثال بودجه کل صدا و سیما 40000 میلیارد تومن است که بودجه یک شبکه (بی بی سی) به تنهایی 60000 میلیارد است که مسلماً این خود تفاوت زیادی بین این مجموعه ها ایجاد می کند.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

اخبار استخدامی