بررسی شغل سئوکار

نوشته شده توسط

باجاب

بررسی شغل سئوکار

کارشناس سئو در واقع فردی است که در زمینه برنامه ریزی سایت در جهت افزایش رتبه بندی آن در موتورهای جستجوگر فعالیت دارد. فرد سئوکار با بهینه سازی برای موتورهای جستجو به مخاطبین کمک می کند تا از این طریق بتوانند محصولات و هم چنین اطلاعات مورد نیاز خودشان را از موتورهای جستجوگر مختلف از جمله گوگل و بینگ به آسانی پیدا کنند. در ادامه به بررسی شغل سئوکار و تمام جوانب مربوط به آن می پردازیم، با ما تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

معرفی شغل سئوکار

بهینه سازی سایت برای دریافت جایگاه بالایی در موتورهای جستجو بر عهده فرد سئوکار است که شامل یک روند فعالیتی پیچیده ای است و اغلب از طریق بروزرسانی موتورهای جستجو و برنامه ریزی الگوریتم های جدید برای گوگل امکان پذیر است. فرد سئوکار از شغل بسیار حساسی برخوردار است و باید همواره در حال یادگیری تکنیک های جدیدی برای سئوی سایت باشد. موتورهای جستجوی گوگل علاوه بر اینکه تا کنون توانسته است در هر زمینه ای کمک نماید، شغل های بسیاری نیز در این راستا فراهم آورده است. علاوه بر این توانسته است از طریق اجرای بهترین پلتفرم های معرفی خدمات و محصولات به مخاطبین خود، درآمدهای بالایی برای افراد زیادی در کسب و کارهای مختلف فراهم نماید. از آن جایی که هر فردی برای پیدا نمودن پاسخ های مناسب برای سوالات خود، اطلاعات کاملی در زمینه موضوعات تخصصی و حتی برای یافتن آدرس در گوگل به جستجو می پردازد، در همین راستا موتور جستجوی گوگل از بهترین سایت هایی است که می تواند بهترین پاسخ ها را نشان دهد. سایت هایی که در رتبه نخست گوگل قرار می گیرند نشان دهنده ورود مخاطبین بیشتری است که برای خرید و هم چنین کسب اطلاعات به این سایت ها مراجعه می نمایند و به کسب درآمد می پردازند.

شرح وظایف کارشناس سئو

شغل سئوکار همانند سایر مشاغل دارای یک سری وظایفی است که باید از عهده این وظایف به خوبی برآید. از جمله می توان گفت که باید مدیریت تمام بخش های سئو را به خوبی انجام دهد که در راستای این فعالیت باید استراتژی تولید محتوا و بک لینک را ایجاد نماید. به همین علت نیز از کلمات کلیدی برای بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر استفاده می نماید. در ضمن باید اصول سئو را در سرورهای جستجوگر گوگل مدیریت نماید. از دیگر وظایف کارشناس سئو می توان گفت که با تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی اصول، تلاش خود را برای رسیدن به حداکثر میزان ROI در سرورهای جستجو انجام می دهد. بررسی و تجزیه و تحلیل سایت و کمپین ها و هم چنین مدل های مختلف PPC برای مدیریت بهتر سایت است. با صرفه جویی در هزینه های ماهانه در بهینه سازی هر چه بهتر سایت تلاش می نماید. با کشف کلید واژه های اصلی در گسترش و بهینه سازی هر چه بیشتر سایت کمک می کند. بررسی و پیگیری سایت های تبلیغاتی، کشف و پیگیری توصیه های بهینه سازی توسط موتورهای جستجوی سایت، تحقیق در ارتباط با ارائه استراتژی تولید لینک از دیگر راه کارهایی است که کارشناس سئو برای بالابردن سایت در سرورهای جستجو انجام می دهد. همکاری با تیم توسعه برای ایجاد حس اطمینان از اینکه بهترین روش را برای ایجاد سئوی بهتر برای سایت استفاده نموده است. با ارائه راهکار برای تغییر در طراحی سایت، تولید محتوا و هم چنین لینک دهی برای ایجاد موقعیت های سئو برای کلمات کلیدی وب سایت از دیگر وظایف شغل سئوکار است.

توانمندی های لازم برای شغل سئوکار

کارشناس سئو برای پیشرفت در موقعیت شغلی خویش نیاز به یک سری توانایی ها و تجربه های کاری دارد که می توان به این موارد اشاره نمود:

  • داشتن سابقه کاری در زمینه سئو
  • داشتن تجربه کاری در مدیریت کمپین های PPC در سرورهای گوکل، یاهو و بینگ
  • دارای قدرت استنباط در مورد بازاریابی عملکردی و مشتری های آنلاین
  • توانایی کار کردن در ارتباط با ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت
  • سابقه همکاری در مورد تکنیک های مدیریت پیشنهاد مانند معادلات کلیک، مارین و ...
  • توانایی کار کردن با A / B و هم چنین آزمایش های  چند متغیره
  • دارا بودن اطلاعات کافی در مورد زبان برنامه نویسی HTML و CSS و هم چنین محدودیت ها و توسعه جاوا اسکرییت
  • تشخیص الگوریتم های رتبه بندی و موتورهای جستجو
  • بروز بودن اطلاعات مربوط به روش های مختلف در  SEO و SEM
  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در رشته های مربوطه

اهداف کاری کارشناس سئو

از جمله هدف های کاری که می توان گفت برای کارشناسان سئو همیشه مطرح بوده، این است که تحلیل و بررسی موتورهای جستجوگر تا چه حدی می تواند در افزایش جذابیت و مخاطبین سایت تاثیرگذار باشد. تحلیل و بررسی رتبه بندی موتورهای جستجوی سایت از جمله مسائلی است که برای سایت های مختلف مهم است و همیشه برای راه یافتن به رتبه های بالاتر یک کارشناس سئو با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع به فعالیت می نماید. در بین رقبای کاری همیشه یک سری عبارات کلیدی وجود دارند که سرورهای جستجوگر برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر از آن استفاده می کنند. با این وجود دو مشکل اساسی در توانایی مشاهده موتورهای جستجو وجود دارد که باید این مساله برطرف گردد، که شامل شاخص رتبه بندی و انتخاب کلمات کلیدی است. این نکته را باید مد نظر قرار داد که کلمات کلیدی و انتخاب برای مخاطبین خاص به صورت فصلی تغییر می نماید و بر همین اساس باید یک فکر خلاقانه از تقاضای فصلی برای 200 کلمه برتر داشت. بر حسب سنجش و رتبه بندی روزانه می توان به محاسبه درصدی بر پایه میزان قابلیت مشاهده بودن موتورهای جستجو پرداخت. به هر حال یک کارشناس سئو می تواند بر مبنای رتبه بندی پیشرفته به رتبه بندی داده ها بپردازد و از این طریق میزان قابلیت مشاهده را بررسی نماید. شاخص KPI نشان دهنده فعالیت های مبتنی بر اصول سئو است. در هر صورت کارشناس سئو باید پیگیری نماید که چه اقداماتی موجب افزایش قابلیت مشاهده و هم چنین افزایش ترافیک کاری سایت می شود.

مراحل سئو سایت بر اساس تکنیک های جدید

در این قسمت به مراحلی که برای سئوی سایت نیاز است می پردازیم. در ابتدا لازم است که هاست و دامین مناسب را خریداری نموده و بعد از آن به طراحی سایت بر پایه نمایش سریع در گوشی و دسکتاپ پرداخت. در مرحله بعدی ایجاد محتوا بر مبنای روش جدید سئوی سایت و در ضمن لینک سازی حرفه ای دارای اهمیت بالایی است. بعد از این مرحله که به آن سئوی داخلی نیز گفته می شود مرحله هماهنگ سازی سایت با وبمستر آغاز می شود که در این مرحله نیز باید وارد مجموعه کاری خود شد. در هر حال بهینه سازی نیاز به زمان زیادی دارد و می تواند سایت را به بالاترین رتبه گوگلی برساند. ولی مشکل اصلی سایت رسیدن به رتبه اول از لحاظ کلمات پرجستجو می باشد. در ادامه یک بک لینک فالو دائمی ایجاد می شود که باید از سایت هایی با اتوریتی بالا باشد که انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید از بهترین راه کارهایی است که می توان به کار برد. در حال حاضر سوشیال سیگنال و دریافت لینک و هم چنین ترافیک از شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. در اصل با گذراندن این راه وارد رقابت با سایر سایت ها شده و باید از این به بعد با رعایت نمودن جزئی ترین تکنیک های سئو، این مرحله را به خوبی پشت سر گذراند. در واقع برای دستیابی به رتبه نخست در گوگل باید در بخش مهم ترین کلمات کلیدی تمامی اصول سئو را به درستی رعایت نموده تا موفقیت حاصل گردد و بعد از آن می توان انتظار داشت که به رتبه نخست در سرورهای جستجوگر دست پیدا کرد.

پارامترهایی که سئوکار باید آن ها را بداند:

پارامترهای بسیار زیادی وجود دارد که یک کارشناس سئو باید به آن ها مسلط باشد و در این موقعیت باید از مهارت لازم برخوردار باشد. این موارد ر ا می توان این گونه بیان نمود: چرا لینک ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، تاثیر سئو داخلی بر رتبه سایت چگونه است، چگونه سئو خارجی بر افزایش رتبه سایت موثر است، علت مهم بودن تولید و بازاریابی محتوا برای بازاریابی آنلاین چیست، تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی بر روی سئو به چه صورتی است، آیا استفاده از تبلیغات کلیکی بر روی رتبه سایت تاثیر گذار است و چگونگی استفاده از سئو ویدیو برای بالا بردن رتبه سایت است. یک کارشناس سئو متخصص همیشه در حال پیگیری برای ترکیب این روش ها برای دریافت بهترین نتیجه است و باید همیشه در حال پیگیری برای آموزش تکنیک های جدید اصول سئو در این زمینه باشد.

مطلب پایانی:

با ارائه مطالبی که در این مقاله عنوان شد می توان گفت که سئو برای موتورهای جستجوگر این امکان را برای افراد فراهم می آورد که تمامی محصولات و خدمات خود را از طریق همین موتورهای جستجوگر پیدا کنند. یک سئوکار حرفه ای از طریق بررسی و تجزیه و تحلیل تکنیک های سئو بدنبال پیدا نمودن راه حلی برای افزایش محبوبیت در موتورهای جستجو است. وی با مدیریت اصول و رعایت نمودن استراتژی های سئو تلاش می نماید که نتایج جستجو برای یک وب سایت مشخص را بهتر نماید. در کل به دنبال افزایش سطح ترافیک وب سایت از طریق کلمات و موضوعات کلیدی است. به هر حال امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کامل تری در مورد شغل سئوکار کسب کرده باشید.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

اخبار استخدامی