آشنایی با شغل اپراتور شبکه اجتماعی

نوشته شده توسط

سارا عیوضی

آشنایی با شغل اپراتور شبکه اجتماعی

شغل اپراتور شبکه اجتماعی، یک شغل جدید در دنیای کنونی است که شامل نظارت بر شبکه های اجتماعی با استفاده از ابزار دقیق تحلیلی می باشد. یک اپراتور شبکه اجتماعی در اصل یک واسطه بین سازمان و مشتریان است، پس این فرد باید دارای قدرت تحلیل بسیار بالایی باشد.

استخدام ادمین شبکه های اجتماعی

برای مشاهده تمام آگهی های این بخش روی عکس زیر کلیک کنید.

استخدام ادمین شبکه های اجتماعی

وظایف شغلی یک اپراتور شبکه اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی از تاثیر بسزایی در زندگی مردم برخوردار می باشد و به همین خاطر است که این حرفه به عنوان یک شغل جدید در دنیای کنونی دارای اهمیت بسیار زیادی است. از جمله وظایفی که می توان برای یک اپراتور بیان نمود این موارد می باشد:

  • توانایی پاسخگویی به سوالات موجود در صفحه شبکه های اجتماعی بر اساس سیاست های سازمانی
  • توانایی مدیریت شبکه های اجتماعی سازمان
  • ایجاد محتوای تبلیغاتی برای انتشار در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد فکر و هم اندیشی برای تولید ایده های نو و جدید
  • توانایی نظارت بر شبکه های اجتماعی توسط ابزار دقیق تحلیلی
  • داشتن فعالیت در شبکه های اجتماعی پر طرفدار مانند شبکه اجتماعی فیس بوک،توییتر و ..

یک کارمند بخش شبکه اجتماعی باید کاملا بر محتوایی که در شبکه اش ایجاد می گردد، مسلط باشد و این به خاطر این است که در شبکه های اجتماعی رقابت بسیار زیاد است و برای اینکه بتوان در نوع شبکه اجتماعی خود حرف اول را زد، باید نوع محتوای تولیدی را دقیق انتخاب نمود. این  نوع سبک تولید محتوا نیازمند یک سری ابزارهای مناسب برای تجزیه و تحلیل دقیق شبکه اجتماعی می باشد.پس لازمه هر شبکه اجتماعی این است که از افراد متخصص در این حوزه استفاده نماید تا بتواند در این زمینه پیشرفت بسیار خوبی را داشته باشد.ولی متاسفانه استفاده از افراد غیر حرفه ای در شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ موجب می گردد که بازدهی بسیار پایینی در این زمینه داشته باشند.

اپراتور شبکه اجتماعی باید چه مهارت هایی را داشته باشد؟

هر اپراتوری که در سیستم های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ شروع به فعالیت می کند باید دارای یک سری مهارت های لازمه باشد که این مهارت ها شامل:

  1. علم و دانش عمومی: یک کارمند بخش شبکه اجتماعی که مسئول شبکه است باید تماما به جوانب کاری خود اشراف داشته باشد. زیرا این اطلاعات و دانش به وی کمک می کند تا در زمینه فضای مجازی مختلف و حتی در زمینه رویدادهای فیزیکی به راحتی صحبت نموده و از ارائه اطلاعات در این زمینه کاملا حمایت نماید. از جمله علومی که اپراتور باید به آن مسلط باشد، وبلاگ نویسی، شبکه سازی، صحبت نمودن و داشتن قدرت برقراری ارتباط با مشتری می باشد.
  2. مهارت نویسندگی و ایجاد تولید محتوا: از دیگر قابلیت هایی که یک اپراتور باید داشته باشد، داشتن قلم خوب و خلاقیت در نویسندگی است. به خاطر اینکه امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و آسانی در تولید و انتشار محتوا در هر زمینه ای می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و ایجاد یک فضای تبلیغاتی گشترده ای را بکند، پس داشتن این مهارت برای اپراتور امتیاز بسیار ضروری است.
  3. قابلیت درک تفاوت کانال های ارتباطی: یک کارمند شبکه اجتماعی باید اطلاعات لازم در زمینه کانال های مختلف شبکه های اجتماعی را داشته باشد. در اصل باید او بداند که برای چه مخاطبی باید چه نوع کانال ارتباطی را انتخاب نماید. داشتن این مهارت در زمان استخدام اپراتور بسیار مهم است. در اصل یک اپراتور شبکه اجتماعی باید تفاوت های کانال های ارتباطی را کاملا بداند و تشخیص بدهد که چه زمانی باید از آن ها استفاده نماید.
  4. داشتن اطلاعات کافی از فضای عمومی مردم و سایر کشورهای جهانی: کارمند بخش شبکه اجتماعی باید در مورد تمام اتفاقاتی که در دنیای واقعی رخ می دهد، اطلاع داشته باشد و هر آنچه که می تواند بر کار وی تاثیر گذار باشد را بداند. اطلاع از اتفاقاتی که در جهان رخ می دهد ممکن است بر بهبود عملکرد شما در دنیای مجازی تاثی گذار باشد و پاسخ دهی مناسب شما نسبت به این رویدادها تاثیر بسیار خوبی بر روی شبکه اجتماعی دارد.
  5. حس شوخ طبعی : داشتن حس شوخ طبعی در تولید محتوا برای برخی از شبکه های اجتماعی با رعایت اصول ادب و احترام می تواند رونق خوبی به شبکه اجتماعی بدهد و در ضمن مخاطبین بیشتری را به سمت شبکه جذب نماید.

اپراتور شبکه های اجتماعی و دلایل اصلی نیاز به استفاده از آن:

شبکه های اجتماعی در حال تغییر دادن روش های کسب و کاری خود هستند  امروزه برای شغل هایی که به صورت هوشمندانه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نتایج بسیار خوبی حاصل می گردد. هر شرکتی می تواند با استخدام افرادی حرفه ای در این زمینه به رشد بسیار خوبی در حوزه دیجیتال مارکتینگ برسد. در اصل هر اپراتور شبکه اجتماعی باید دارای یک سری ویژگی هایی باشد تا بتواند به عنوان یک حرفه ای در این شغل فعالیت داشته باشد. یک کارمند بخش شبکه اجتماعی باید قابلیت تولید تصاویر گرافیکی را داشته باشد. به علت اینکه تولید محتواهای گرافیکی تاثیر بسیار بیشتری بر روی مطالب متنی خواهد داشت. به طوری که برای کسب و کارهایی که مخاطبین آن ها، گروه خانم ها در هر رنج سنی هستند محتوای تصویری تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب دارد. پس یک اپراتور شبکه اجتماعی باید قابلیت تولید محتوای تصاویر را در هر زمینه ای داشته باشد. در ضمن کارمند بخش شبکه های اجتماعی باید بتواند به آسانی با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید ، بدین معنا که باید از تصاویر و مطالبی استفاده نماید که بسیار جذاب و گیرا می باشد و بتواند مشتریان را جذب نماید. از ارائه پاسخ های طولانی به مشتریان باید به طورت جدی پرهیز کند. در ضمن باید یک درک بسیار قوی از ترویج و توزیع مطالب داشته باشد و هم چنین بتواند با شناخت کامل از چگونگی تاثیر بلاگ و هم چنین محتوای رسانه های اجتماعی در رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر بسزایی داشته باشد. در ضمن باید دارای مهارت در نویسندگی نیز باشد و بتواند  علاوه بر تولید عکس های گرافیکی، باید بتواند تا حدودی مطالب بلاگ را بنویسد و باید به صورت روزانه با مخاطبین خود در ارتباط باشد که حداقل 99 درصد این ارتباطات به وسیله نوشتن صورت می گیرد. از دیگر مزایایی که باید کارمند بخش شبکه اجتماعی داشته باشد، تجربه در تبلیغات شبکه های اجتماعی می باشد. با توجه به تحقیقات انجام شده تبلیغاتی که در حوزه رسانه های اجتماعی می گردد از الویت های بسیار مهم است. در ضمن در کل بازاریاب ها می گویند که قصد دارند زمان بیشتری را هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی نمایند. در اصل تبلیغات اجتماعی ممکن است مشابه تبلیغات سنتی باشند، ولی امروزه با یک سری چالش های جدیدی روبرو می باشد. بر خلاف تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و روزنامه، تبلیغات اجتماعی به طور مستقیم با محتوایی که مخصوص کاربر ایجاد می گردد مقایسه می شود.

ضرورت استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی:

یک  اپراتور شبکه اجتماعی در اصل به عنوان یک نماینده اصلی در دنیای تجارتی هر شرکت است. وی از طریق ارتباطی که با مشتریان برقرار می کند می تواند کسب و کار هر شرکتی را رونق ببخشد. در اصل استفاده از کارمند حرفه ای و کاربلد موجب می گردد که شرکت از رشد بسیار بالایی برخوردار شود. در ضمن با ارتباط گیری بسیار خوبی که می تواند با مشتریان داشته باشد می تواند برند هر شرکتی را خاص و منحصر به فرد نماید. با فعالیت مناسب یک اپراتور شبکه اجتماعی منجر می شود مشتریان جدیدی به حوزه کسب و کار جذب شوند که درنهایت در افزایش درآمد شرکت تاثیرگذار است. در ضمن با حضور مثبت در شبکه های اجتماعی، می توانید در نهایت از پیشگامان این صنعت باشید و منجر به افزایش وفاداری مشتریان نسبت به تجارت تان می گردد. زمانی که شبکه اجتماعی محتوای جدیدی را برای ارائه داشته باشد، فالوورهای زیادی با شبکه اجتماعی تعامل خواهند داشت و در نهایت خروجی شبکه اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد. پس برای اینکه در حوزه کاری شبکه اجتماعی موفقیت لازم را بدست آورد باید استراتژی های مناسبی را ایجاد نمود. در اصل ایجاد یک استراتژی می تواند نتایج مثبت تری را به ارمغان بیاورد. ایجاد استراتژی مناسب می تواند یک راهبرد بسیار مناسبی را برای شبکه اجتماعی ایجاد نماید، از جمله استراتژی هایی که برای یک شبکه اجتماعی در نظر گرفته می شود، ایجاد بودجه برای فعالیت های رسانه های اجتماعی است. بعد از تدوین استراتژی نیاز است که برنامه ریزی بسیار دقیقی برای رسیدن به آن انجام گیرد که یکی از این برنامه ریزی ها تعیین بودجه است به طوری که باید دقیق مشخص گردد که چه مقدار پول لازم است تا این استراتژی راه بیافتد. یک شبکه اجتماعی برای اینکه بتواند استراتژی خاص خود را تعیین نماید باید نوع مخاطبان خاص خود را نیز مشخص نماید. اینکه مشتریان هر شبکه اجتماعی چه کسانی هستند و دارای چه رنج سنی و شغلی و به لحاظ درآمدی در چه رنجی قرار دارند همه این عوامل تاثیر بسیار زیادی در تعیین استراتژی دارد. هر شبکه اجتماعی به طور یقین نمی تواند تمام خواسته های مشتریان خود را برآورده نماید. پس باید برنامه ریزی داشته باشد و از تقویم محتوایی نیز استفاده نماید تا بتواند تمام دغدغه های مشتریان خاص خود را تامین نماید.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

اخبار استخدامی