آشنایی با شغل محتوا نویسی

نوشته شده توسط

باجاب

آشنایی با شغل محتوا نویسی

اگر شما جزو افرادی هستید که تمایل به دورکاری (فریلنسری) دارید و دوست ندارید وارد سیستم کارمندی با ساعت های روتین شوید یک پیشنهاد خوب برای شما کسب درآمد از طریق تولید محتوا است. امروزه وب سایت ها، فروشگاه های اینترنتی و...همه به دنبال محتوای باارزش هستند تا ترافیک سایت خود را افزایش دهند.

 اگر سر وکارتان با سایت و وبلاگ باشد تا به امروز احتمالا کلمه سئو را بارها شنیده اید. سئو SEO که بر گرفته از عبارت   Search Engine Optimization  می باشد به معنای انجام راه کارهایی برای افزایش بازدید صفحه و یا به عبارتی افزایش ارزش آن برای موتورهای جستجو است.در واقع به عبارت ساده تر سئو سبب بدست آوردن محل های بهتر برای وب سایت ها هنگام جستجو توسط کاربران است.پیاده سازی سئو اصلا کار ساده ای نیست.تولید محتوای کارآمد از روش های افزایش سئو سایت است. از این رو مدیران وب سایت ها علاقه مند به کار با محتواگذاران حرفه ای هستند تا بتوانند با تولید محتوای مناسب سبب افزایش رتبه سایت شوند. اگر شما دستی در نویسندگی دارید و تمایل دارید به این حرفه وارد شوید و یا با یکی از مشاغل پر طرفدار این روزها یعنی محتوا نویسی آشنا شوید شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

استخدام کارمند تولید محتوا

برای مشاهده تمام آگهی های این بخش روی عکس زیر کلیک کنید.

استخدام کارمند تولید محتوا

محتوا نویس چه کاری انجام می دهد؟

وب سایت ها برای معرفی کالا وخدمات خود نیاز به محتوا دارند. یک محتوا می تواند به صورت تصویری مانند ویدیوهای آموزشی, صوتی مانند پادکست ها و یا متنی باشد. کار تولید این محتواها به صورت حرفه ای توسط محتوا نویس ها انجام می شود.

بازار کار محتوا نویسی

امروزه در بین آگهی های استخدام بیشترین بخش مربوط به جذب محتوا نویس است. شما می توانید به صورت قراردادی برای سایت های دیگر محتوا نویسی کنید. و یا در صورتی که تمایل دارید برای خودتان تولید محتوا کنید می توانید با یکی از ایده های زیر برای خودتان بازار یابی کنید.

روش اول : فروش فروش یکی از راه های جذاب کسب درآمد از طریق تولید محتوا است. شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی کوچک برای  محصولات خود  مانند پوشاک، وسایل بهداشتی، کتاب و... غیره ایجاد کنید و آن ها را ضمن معرفی به فروش برسانید.

روش دوم : افیلیت مارکتینگ اگر شما خودتان محصولی ندارید که به فروش برسانید می توانید افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش انجام دهید. لینک محصول پیشنهادی را روی وب سایت خود قرار می دهید و به ازای هر خریدی که صورت می گیرد درصدی از مبلغ پرداختی  به شما تعلق می گیرد.

 روش سوم : انتشار ویدئوهای آموزشی در صورتی که در یک زمینه خاص مهارت و تخصص دارید می توانید ویدئویی هایی را با محتوای آموزشی تولید کنید. روزانه افراد زیادی با انتشار ویدئوهایی با عنوان آموزش آرایشگری، برنامه نویسی، آشپزی و ... کسب درآمد می کنند.

روش چهارم : انتشار مقالات شما می توانید مقالات تخصصی را جمع آوری کنید و با فروش آن ها به افرادی که نیاز به دریافت آن مقالات دارند  کسب درآمد کنید.

روش پنجم : ترجمه امروزه ویدئوها در هر زبانی در سراسر جهان پخش می شوند در صورتی که شما بتوانید ویدئوهای پربازدید در دنیا را ترجمه کنید به یکی از تولید کنندگان محتوای موفق تبدیل خواهید شد.

روش ششم : تولید کتاب الکترونیکی در صورتی که در یک زمینه خاص تولید محتوا کنید می توانید با نرم افزارهای رایگان و ساده کتاب های الکترونیکی مرتبط با موضوع خود را تولید کنید و آن ها را به فروش برسانید.

روش هفتم : کتاب های صوتی اگر صدای خوبی دارید باید خوشحال باشید زیرا می توانید با تولید و فروش کتاب های صوتی درآمد خوبی را به دست بیاورید .افراد بسیاری هستند که تمایل دارند در ترافیک و یا در حین انجام فعالیت های روزمره هم بیاموزند. از این رو این افراد به تهیه کتاب های صوتی روی می آورند..

روش هشتم : تولید محصول اگر دوره خاصی را سپری کرده اید و یا تجربه ی خوبی مانند لاغری در زمان کمی داشتید می توانید تجربه ها و دانش خود را دراختیار افراد قرار دهید. به عنوان مثال برای موفقیت در لاغری می توانید دمنوش ترکیبی خود را معرفی و به فروش برسانید.

روش نهم : برگزاری دوره های آنلاین در صورتی که دسترسی به محیط های فیزیکی برای ارائه تخصص خود ندارید دوره های آنلاین یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد. شما می توانید در قبال تشکیل کلاس ها مبلغی از افراد ثبت نام کننده دریافت کنید.

روش دهم : تبلیغات در صورتی که محتواهای تولید شده توسط شما پربازدید باشد بعد از مدتی می توانید برای تبلیغات  با شرکت ها یا برندها قرار داد ببندید و در قبال تبلیغ محصول آن ها، مبلغی دریافت کنید.

درآمد محتوا نویسی

درصورتی که بتوانید تولید محتوای اثربخش داشته باشید در این زمینه درآمد بالایی خواهید داشت. باید به صورت دائم خودتان را به روز رسانی کنید و دانش و مهارت های خودتان را افزایش دهید. اگر بتوانید تولید محتوای بکری از خود ارائه دهید به زودی در بازار رقابتی معروف خواهید شد .از طرفی ساعات آزاد این حرفه به شما فرصت این را خواهد داد تا به کارهای دیگر هم بپردازید. میزان درآمد دقیق با توجه به این که سفارشی کار میکنید و یا برای خودتان تولید محتوا می کنید می تواند متفاوت باشد اما ما می توانیم بگوییم یکی از مشاغل پر درآمد این روزها بدون تردید محتوا نویسی است البته اگر بتوانید هوش تجاری خود را به کار بگیرید.

مهارت های محتوا نویس

شاید اولین مهارتی  که هر محتوا نویس باید داشته باشد مهارت نوشتن است. داشتن دامنه ی لغات گسترده , اطلاعات عمومی بالا داشتن عادت کتابخوانی از جمله مواردی است که در زمینه ی نوشتن کمک خواهد کرد.یک محتوا نویس باید ایده پرداز خوبی باشد تا بتواند همواره موضوعات جدیدی برای نگارش داشته باشد.بر یکی از سیستم های تولید محتوا تسلط داشته باشد.سیستم های تولید محتوا عبارتند از : ورد پرسدروپال , جوملا ,...

از دیگر مهارت های یک محتوا نویس تایپ سریع یا همان ده انگشتی است.آشنا بودن با موتورهای جستجو از دیگر مهارت های فردی است که میخواهد در حوزه تولید محتوا فعالیت کند.موتورهای جستجو بهترین منبع برای پیدا کردن فیلم , عکس ویا متن  برای گرفتن ایده و یا جمع آوری اطلاعات می باشد.آشنایی با زبان انگلیسی از دیگر مهارت های مورد نیاز یک محتوا نویس است .زیرا در بسیاری از موارد محتوا نویس تنها می تواند با ترجمه از یک سایت خارجی البته با ذکر منبع به تولید محتوا درباره موضوع خاصی بپردازد. از این رو آشنایی با زبان انگلیسی کمک بزرگی برای شخص محتوانویس خواهد بود.آگاهی از مفاهیم سئو نیز از دیگر مهارت های ضروری است. زیرا هر تولید محتوایی نمی تواند یک محتوای باارزش باشد.در صورتی  که یک با مفاهیم سئو آشنا باشد خواهد توانست با به کارگیری راهکاری مناسب مانند استفاده از کلمات کلیدی مرتبط وعدم استفاده از مطالب کپی سئو سایت را افزایش دهد .اگر فرد تمایل به فعالیت تخصصی در این زمینه ندارد آگاهی نسبی از سئو می تواند کافی باشد. آشنایی با فتوشاپ از دیگر مهارت هایی است که کارآرایی یک محتوا نویس را  در زمینه ی تولید محتوای خوب می تواند افزایش دهد.استفاده از عکس های مناسب و در صورت لزوم انجام ویرایش بر روی عکس ها می تواند بر جذابیت یک محتوا اضافه کند.

ویژگی های یک محتوا نویس

از ویژگی های یک محتوا نویس مستعدبودن, داشتن مطالعه ی زیاد , خلاق بودن , تیز بین بودن , آگاه بودن از سلیقه ی مخاطب هدف ,تسلط کامل بر دستور زبان فارسی می توان نام برد.از طرفی یک محتوانویس از ذهن منجسم و تحلیل گر  برخوردار است.و توانایی به روز رسانی اطلاعات خود را به راحتی دارد.از دیگر ویژگی های یک محتوا نویس خوب داشتن علاقه به این شغل است.

آینده کاری محتوا نویسی

از جمله مشاغلی که بدون شک دارای آینده بسیار روشنی است می توان شغل محتوا نویسی را نام برد. امروزه کسب و کارها و انتقال اطلاعات شکل دیگری به خود گرفته است و فعالیت در دنیای مجازی از رونق بیشتری برخوردار است.مدیران و تولید کننده ها می توانند باید در کنار تولید محصول  ویا ارائه خدمات با کیفیت معرفی صحیحی از خود در دنیای رقابتی امروز داشته باشند از این رو دست به دامن محتوا نویسان حرفه ای می شوند.اگر شما نیز در فکر این هستید که به این حرفه روی بیاورید ما به شماتبریک می گوییم زیرا شما می توانید به طور دورکاری و حتی در کنار کارهای دیگر از این راه نیز کسب درآمد داشته باشید .البته داشتن مهارت و استعداد در زمینه محتوا نویسی شرط اولیه ی موفقیت می باشد.جهت کسب این مهارت ها می توانید در دوره های آموزشگاه های آزاد  تحت عنوان دوره های  تولید محتوا و یا آشنایی با دوره های سئو شرکت کنید.

 تفاوت کارشناس تولید محتوا ,کپی رایتر و کارشناس دیجیتال مارکتینگ

درباره کارشناس تولید محتوا در بالا به تفضیل اشاره شد.اما گاهی عنوان های شغلی کپی رایتر و کارشناس دیجیتال مارکتینگ و کارشناس تولید محتوا به اشتباه به جای هم استفاده می شوند .باید در نظر داشته باشید که کپی رایترها عموما اطلاع چندانی از سئو ندارند و تنها هدف آن ها با استفاده از یک محتوای جذاب  کمک به افزایش مقدار فروش و یا معرفی خدمات ارائه شده توسط یک سازمان است. اما کارشناس دیجیتال مارکتینگ  در زمینه بازاریابی با به کارگیری امکانات موجود در وب و  با برگزاری کمپین ها و استارت آپ ها فعالیت می کند.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

اخبار استخدامی