۷ استراتژی برای ساختن یک حرفه ی موفق

نوشته شده توسط

سارا عیوضی

۷ استراتژی برای ساختن یک حرفه ی موفق

داشتن یک حرفه ای موفقیت آمیز، منافع زیادی را به شما ارائه می دهد و فرصت های سودآور واقعی را به شما ارائه می دهد . همانطور که در جهانی زندگی می کنیم که تحت تأثیر وضعیت اجتماعی و پولی قرار دارد، بنابراین کیفیت کار، به طور قطع کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. دلایل بسیاری برای آن وجود دارد که باعث شود انسان برای موفقیت تلاش کند .

من حدس می زنم یکی از دلایل این است که موفقیت در زندگی حرفه ای شما باعث بالا رفتن منزلت و شان شما در میان دیگران می شود. این مسئله یک احساس امنیت و موفقیت را به شما می دهد. بسیاری از افرادی که کار خود را از صفر شروع کرده اند می گویند: موفقیت شغلی باعث موفقیت آن ها در تمام جنبه های زندگی شان شده است. عادت ها و فعالیت های خاصی وجود دارد که افراد موفق به طور کلی در سراسر جهان انجام می دهند. بهترین راه رسیدن به موفقیت، دنبال کردن و شناخت استراتژی هایی است که حرفه ای ها از آن استفاده می کنند و گام دوم ساختن و تغییر داد آن ها بر اساس نیاز های خودتان است. هفت استراتژی کاری زیر به شما به اندازه کافی قدرت می دهد تا زندگی حرفه ای خود را بهبود بخشد.
 

استخدام تکنسین برق در شیراز

برای مشاهده تمام آگهی های این بخش روی عکس زیر کلیک کنید.
استخدام تکنسین برق در شیراز

1-اهداف خود را بشناسید
قبل از هر چیزی شما باید خودتان را بشناسید. بخش عمده و اکثریت مردم تنها به پیروی از الگوهای خاصی اکتفا می کنند. آن ها کاری را که انجام می دهند را دوست ندارند. علاوه بر این آن ها حتی از توانایی های خود نیز آگاهی ندارند.
برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق ، شما باید که بزرگترین آرزوها و خواسته های خود را بشناسید. سپس، شروع به درک عمیق تر و درونی خود کنید که طی آن باید در مورد ارتباط بین خواسته های درونی خود و اهداف عقلانی خود فکر کنید.
آنها باید مطابقت داشته باشند. در غیر این صورت، شما واقعا به زندگی حرفه ای آرمانی خود دست نخواهید یافت. شناسایی اهداف خود به زمان و تلاش نیاز دارد و یک فرایند واقعا مهم در هر ماجراجویی موفقیت آمیز است.

2-برای خودتان یک رزومه بسازید
رزومه شما اساسا راهی است شما برای گفتن: "من در این کار خوب هستم،و می توانم با انجام این کار یا آن کار به شما کمک کنم". خب، به همین دلیل است که باید حرفه ای و خلاقانه کار کنید. با توجه به این جنبه، شما مطمئن می شوید که فرصت ها در همه جا هستند و همیشه باید رزومه ای با کیفیت داشته باشید. من معتقدم که اجازه دادن به متخصصان برای بررسی کردن رزومه شما یک کار درست و سازنده است.
برخی از خدمات شگفت انگیز مانند Career Booster یا VisualCV وجود دارد که می تواند از شما در برابر چنین مشکلاتی مراقبت کنند و به حل مشکلات شما بردازند.. آنها می توانند به شما کمک کنند تا خلاقیت خود را به طور چشمگیری بالا ببرید.
3- از توانایی های خود آگاه شوید.
داشتن آگاهی راه حلی کلیدی برای پیشرفت های فردی است. با آگاهی از افکار درونی ، نقاط قوت، خواسته های، و نقاط ضعفتان ، می توانید زندگی خود را باهر شرایطی که در آن قرار می گیرید، تطبیق دهید. شما همچنین می توانید از مزایای دیگری نیز برخوردار شوید. شما می توانید از دانش و عقل خود برای دستیابی به بهترین اهداف استفاده کنید.
بهتر است اگر حرفه ی دائمی و طولانی مدت خود را با توجه به آنچه که در مورد خودتان می دانید انتخاب کنید. آیا انسان صبوری هستید؟ آیا می توانید هشت تا دوازده ساعت در یک شرکت و پشت کامپیوتر بنشینید؟ و یا اینکه معتقدید که می توانید یک مربی فوتبال فوق العاده شوید؟
مشکل خاصی وجود ندارد. شما می توانید بر اساس ویژگی ها، علایق و نقاط ضعفتان بهترین حرفه را برای خود برگزینید.
4-مسئولیت کامل زندگی خود را بپذیرید.
مسئولیت پذیری، وجه تمایز بین افراد موفق و افراد معمولی است. حتی اگر شما مفهوم مسئولیت پذیری را می دانید، باز هم ممکن است همیشه آن را به کار نگیرید. هر وقت اتفاق بدی می افتد و یا اشتباهی صورت می گیرد باید مسئولیت آن را، باید مسئولیت آن را بپذیرید.
حتی اگر شما هیچ کاری اشتباهی انجام نداده اید اما با توجه به انتخاب های قبلی که انجام داده اید (برای مثال اعتماد به کسی)، اینها هنوز هم عواملی هستند که توسط افکار و اعمال شما تحت تأثیر قرار گرفته اند و نقش شما را نشان می دهند. شروع به پذیرفتن مسئولیت تمام اقدامات خود کنید و هرگز کسی را برای اشتباهات خود سرزنش نکنید. این بدترین کاری است که می توان انجام داد. مسائل شخصی را کنار بگذارید و آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید.
5-همیشه استاندارد های خود را بالا ببرید.
در اینجا یک فاکتور مهم دیگر نیز هست که افراد موفق را از افراد نا موفق متمایز می کند. استاندارد ها و ملاک های شما، افکار و عقاید و رفتارتان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر استانداردهای شما بالا است، هرگز به کمتر از آنچه که می توانید انجام دهید راضی نمی شوید. افرادی که دارای استانداردهای بالا هستند، اغلب موفق تر از دیگران هستند.
 
هر دو یا سه ماه هر لحظه ای را برای انعکاس استانداردها و ارزش های خود بگذارید. سعی کنید آنها را آنقدر بهبود بدهید تا زمانی که متوجه شویدبه بهترین حالت خود دست یافته اید.
6- خودتان را تبدیل به یک برند کنید.
برندسازی امروزه یک بسیار مهم است. شرکت های بزرگ صدها میلیون را صرف تبدیل خود به عنوان "برند های بزرگ" در بازار می کنند. این یک استراتژی تجاری قدیمی است که تقریبا در هر شرکت حرفه ای استفاده می شود. نام تجاری شما تصویر شما در بازار است. کارکنان حرفه ای باید نام و نوع خدمات خود را بدانند و آن را به طور مداوم بهبود ببخشند. شما می توانید این کار را با یک وبلاگ، ایجاد پروفایل حرفه ای رسانه های اجتماعی و یا به سادگی با ارائه خدمات عالی انجام دهید.
7- شبکه
به طور کلی شبکه به معنای ارتباطات و فرصت هاست. هنگامی که افراد جدیدی را ملاقات می کنید، اساسا شما شانس استفاده از مهارت های خود را دارید. البته شما باید در ازای آن چیزی را نیز ارائه بدهید. دانش، خدمات و پولتان. افراد موفق همیشه شبکه هایی را ایجاد می کنند و روابط سودآور پایداری را ایجاد می کنند.
این کار را با ایجاد حساب کاربری و پروفایل در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر آغاز کنید. این شبکه های خاص، بهترین انتخاب هستند. شما با این کار فرصت های فراوانی پیدا خواهید کرد و انتخاب های شغلی زیادی را خواهید یافت. برای مثل فیسبوک پر از پروفایل های شغلی است که می تواند روند کسب و کار را بهبود ببخشد. توییتر نیز به همین صورت است و برای ایجاد شبکه بسیار مفید خواهد بود.

نتیجه گیری:
ساختن یک حرفه ی موفق نیاز به تلاش، صبر و زمان دارد. اگر بتوانید بخشی از وقت آزاد خود را قربانی کنید و کمی از آرامش و آسایش خود بکاهید و به خود سختی دهید، موفق خواهید شد.
نظری برای این مقاله ثبت نشده است

اخبار استخدامی